BENVINGUTS

Una de les principals aportacions de la civilització romana, juntament amb el seu dret i el seu idioma, el llatí, va ser l'ordenació del seu territori i de les seves ciutats, configuració que en molts casos ha arribat fins els nostres dies. Aquest bloc pretén recollir totes les aportacions, documentació i publicacions que en aquesta matèria s'han realitzat i es continuen fent i que abasten des de la creació, planificació, legislació i desenvolupament de l'urbanisme romà.

diumenge, 20 de maig de 2012

LA BASÍLICA ROMANA

Autoras: Lorena Pozuela y Sandra Sanz

El término basílica proviene del latín basílica (fonéticamente, basiliké) que significa regia o real (fem.), que quiere decir «casa real».
En las ciudades romanas La Basílica ocupaba un lugar preferente dentro del foro.
En la antigua Roma la basílica era un espacio muy adecuado debido a su gran dimensión y a su neutralidad, ya que no tenía ninguna función específica y menos aún de carácter religioso, puesto que podía ser empleada para: administración de justicia, mercado, salón del trono, etc.
Más adelante los cristianos aprovecharon la forma basilical y, en muchos casos los propios edificios romanos, para utilizarlos como templo y en este sentido se utiliza hoy la denominación, tanto desde el punto de vista arquitectónico, como religioso. (coninuar …)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada