BENVINGUTS

Una de les principals aportacions de la civilització romana, juntament amb el seu dret i el seu idioma, el llatí, va ser l'ordenació del seu territori i de les seves ciutats, configuració que en molts casos ha arribat fins els nostres dies. Aquest bloc pretén recollir totes les aportacions, documentació i publicacions que en aquesta matèria s'han realitzat i es continuen fent i que abasten des de la creació, planificació, legislació i desenvolupament de l'urbanisme romà.

dissabte, 9 de març de 2013

BREVÍSIMA VISIÓN DE LOS FOROS IMPERIALES




Autor: Ciudadano de Atenas

El conjunto de los Foros Imperiales es una de las mayores obras de la arquitectura y urbanística romana. Ya anteriormente he abordado brevemente el tema del Foro Romano. Ahora quiero profundizar, aunque ligeramente, en la parte de los foros imperiales, que en mi primer artículo apenas se vio desarrollado.

El Foro de César es considerado el primero de los Foros de época imperial, aunque cronológicamente se sitúa en época tardo-republicana y fue promovido por César, al que aunque la imaginería popular lo imagine de otra forma en ocasiones, debemos colocar como el culmen de los lideres de corte militar del momento (como Mario, Cicna, Sila, Craso y Pompeyo). Este foro fue construido sobre un terreno comprado por César con parte del botín de la guerra en la Galia (según Cicerón y Suetonio César tuvo que pagar cien millones de sestercios para comprar el terreno). (continuar …)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada